Geplaatst op 14-06-2019
- Categorie: Bericht
- Auteur: Mies Bernelot Moens
Als incidentele gebruiker meende ik tijdig voor de DMO twee wedstrijdboten te moeten controleren of alles in orde was. Weliswaar stonden er geen klachten in het klachtenboek (van het digitale afschrijfboek), maar toch maar even het zekere voor het onzekere genomen.
Nou dat dit niet voor niets was, blijkt uit het volgende:
Jaap Peters:
- Slagentellerhouder slingerde los in de boot
- Schoenen waren helemaal kapot
- Een heelstring was gebroken (dit is van belang om als je omslaat je voet uit de schoen te kunnen krijgen)
- Luchtkamerafsluiter was niet aan de boot bevestigd
- Een van de moeren voor de rubber dop op de dol was verkeerd om gemonteerd, waardoor die dop kwijt kan raken
- Een wieltje was kapot en de andere moesten ook worden vervangen; dan kan je niet soepel oprijden
- Van een van de riemen functioneerde de afstelschroef niet meer
- Verder was de boot natuurlijk (?) in geen tijden goed schoon gemaakt.
Wittenburg:
- Een voetenboord zat aan de onderzijde niet in de rails
- Bankjes van boeg en slag waren verwisseld, waardoor slagenteller niet werkte
- De stelschroef van het handvat van een van de riemen was dol, waardoor de riem uit elkaar zou kunnen schuiven.
Natuurlijk zijn al deze zaken in orde gemaakt.
Verder is mij als roei-instructeur ook al vaak opgevallen dat allerlei zaken die kapot, los of versleten zijn niet in het klachtenboek zijn vermeld. Mogelijk weten een aantal nieuwe leden niet dat dit de bedoeling is. Maar ik heb gemerkt dat zelfs sommige ervaren wedstrijdroeiers niet weten hoe het moet: éérst inloggen in het afschrijfboek, vervolgens klikken op de naam van de boot en dan op de knop 'Schade melden'. Of is het gewoon onachtzaamheid dat er veel te weinig klachten vermeld worden en dat die daardoor ook niet worden verholpen?
Zie ook: Info afschrijfboek
Mies Bernelot Moens