Zoals eerder gemeld is loodsdeur 2 definitief stuk en hij kan niet meer open. We hebben gekeken naar de mogelijkheden om de komende tijd te kunnen roeien met een gesloten deur. Hierbij een update met details over de situatie en hoe we kunnen blijven roeien in alle boten. Graag aandachtig lezen.
Zojuist is opdracht gegeven voor het installeren van een nieuwe, gelijkwaardige, loodsdeur. De deur is ook zojuist ingemeten door de leverancier. Helaas gaat het toch minstens 6 weken duren voordat een nieuwe deur geplaatst kan worden. We moeten dus een zo goed mogelijke situatie creëren waarbij de boten zoveel mogelijk gebruikt kunnen worden.
We hebben er voor gekozen om de "Voorschoten" en de "Rhijnhof" op de botenwagen te leggen. Deze liggen daar nu met spanbanden en met nieuwe markeringspunten voor het neerleggen. Mogelijk zijn er voor het roeien wel extra handen nodig om de boot van de botenwagen af te krijgen. Denk daaraan bij het afschrijven. Let ook op de nieuwe markeringspunten in verband met spandraden van de botenwagen etc.
Het gevolg van deze verplaatsing is dat nu ruimte is ontstaan tussen loods 2 en 1, zodat het mogelijk is om ook met de grotere boten naar buiten te manoeuvreren. Het is wel van belang de riggers goed laag te houden omdat onder de steven van andere boten door verplaatst moet worden! Gebruik liever een karretje dan boven je macht te tillen en vraag hulp met tillen aan anderen. Ook skiffs zoveel mogelijk met 2 mensen tillen om schade te voorkomen.
Doordat loodsdeur 2 nu weer volledig is gesloten is het alarm weer functioneel en kan er weer afgesloten worden als normaal.
Het is een onfortuinlijke situatie, maar we zullen het er voorlopig mee moeten doen. Ideeën om de werkwijze te verbeteren of veiliger te laten verlopen zijn altijd welkom. Ik wil iedereen alvast bedanken voor de medewerking om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Job de Haas
wuobegsirassimmoc.[antispam].@rvrijnland.nl
Willeke van der Weide
15 aug 2024 19:25
Top geregeld Job!