Het is alweer 4 maanden geleden dat de commissie instructie is aangesteld door het bestuur, dus de hoogste tijd dat we iets van ons, als commissie, laten horen.
Hoe zat het ook alweer?
Een adviescommissie heeft vorig jaar het bestuur een andere opzet van de instructie geadviseerd. Deze andere opzet moest resulteren in een eenduidig registratiesysteem en het soepel laten overgaan van de introductie- naar de instructiecursus. Doel was om de cursisten voor de sociale cohesie zo veel als mogelijk bij elkaar te houden. Verder was de gedachte om cursisten in een vaste groep te instrueren door vaste instructeurs, die tevens bij elkaar blijven en hierdoor elkaars afwezigheid gemakkelijk kunnen opvangen.
Hoe gaat het nu?
De commissie instructie bestaat uit Margriet Oomens, Arthur Overlack, Lieneke van Schaik en Floor Hermans.
De start was werkelijk rommelig. Tijdens de COVID-19 beperkingen groeiden het aantal wachtlijstjes gestaag. Het duurde een behoorlijke tijd om van alle verschillende lijstjes één overzichtelijke lijst van cursisten en instructeurs te bewerkstelligen.
Daarnaast hebben we ons best gedaan om de aanmeldprocedure met een nieuw, tijdbesparend betalingssysteem te voorzien. Dat is inmiddels gelukt, met dank voor de enthousiaste steun van de ledenadministratie.
De beoogde instructie is twee maanden geleden voortvarend van start gegaan. Elke dag zijn er nu groepen cursisten met hun vaste instructeurs aan de slag om het roeien onder de knie te krijgen. De flinke wachtlijst is op dit moment aardig geslonken.
De commissie instructie is voor alle instructie-vragen bereikbaar op eitcurtsni.eissimmoc.[antispam].@rvrijnland.nl
namens de commissie instructie,
Floor Hermans