Op de agenda van de ALV stond de start van een nieuwe vlootcommissie. Omdat de ALV niet doorging en vanwege het coronavirus heeft René Hooijdonk als nieuwe commissaris materieel nu een digitale startimpuls geleverd.
In de vlootcommissie zitten leden die op allerlei manieren met de vloot bezig zijn. In alfabetische volgorde: Lisette Elsinga, Kai Fischer, René Hooijdonk (vz), Hans Kruijssen, Bauke Smit en Hans van Willigenburg. Heel veel kennis van en ervaring met onze vloot bijeen dus!
De vlootcommissie gaat werken aan een heldere en complete toedeling van taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden t.a.v. onze vloot.
René heeft per mail een startdocument uitgezet als eerste aanzet, mede gebaseerd op zijn gespreksronde, het Rijnlandboek, etc. Dit is dus een groei-document waaraan ongetwijfeld alle commissieleden een bijdrage zullen gaan leveren en dat uiteindelijk zicht zal bieden op de verbeterpunten in de huidige situatie en op de wijze waarop we ons vloot beleid en -beheer in de toekomst nog beter kunnen vormgeven.
In de notitie van René t.b.v. de ALV stonden al de belangrijkste aandachtspunten. Als je iets wil toevoegen of bij deze thema’s een verbeteridee hebt, geef dat dan door aan de leden van de vlootcommissie ( eissimmoctoolv.[antispam].@rvrijnland.nl).
. Hierna volgt een korte samenvatting:
- Dossier per boot. Gebruik/type gebruikers, toewijzing, onderhoud, afstellingen, schades, kosten, inzetbaarheid en afschrijven.
- Periodieke onderhoud en controle en de planning daarvan. Voor boten, riemen, ergometers, roeibak en opbergsystemen (locatie, stellingen, takels).
- Voorraden, gereedschappen en andere materialen: Beheer, opbergplaats, toegang.
- Lig- en hangplaatsen van boten, riemen en riggers.
- Werkuren, doorlooptijd en kosten, ook per type boot. Door verschillende (groepen van) vrijwilligers c.q. roeiploegen en door de bootsman
- Planning/ toewijzing, gebruik, onderhoud, controle, kosten en kostenvergoeding. Instructie rijvaardigheid, eisen bestuurder en auto.
- Schades: kosten, aansprakelijkheid en dekking. Ook per incident: materieel, lichamelijk en schade van derden; juridisch en verzekeringstechnisch
We gaan ervoor dat deze digitale start uiteindelijk zal leiden tot een voor alle leden merkbare verbetering in het beleid en beheer van onze vloot.
De inbreng en bijdrage van alle leden zal hierbij zeker heel belangrijk zijn!
René Hooijdonk