Het stoplicht maakt iedere 20 minuten gebruik van de meteo gegevens van buienradar (die altijd al op deze website werden getoond) én onze vaarverbod regels zoals beschreven in het Rijnlandboek. Het stoplicht is dus niets anders dan een andere visuele presentatie puur ter verhoging van het veiligheidsbesef. Mijn eigen ervaring op het vlot is dat dat werkt. Het werkt ook (veel) beter dan het vaarverbod bordje in de sociëteit, die heb ik nog nooit zien hangen. En ja, het blijven metingen. Je eigen waarneming is en blijft als stuur/schipper maatgevend bij de interpretatie van onze regels. Het nu versoepelen van de vaarverbod regels is m.i. een andere discussie die een andere pilot vergt plus méér onderbouwing richting de leden.
Guillaume van Blankenstein
01 apr 2022 09:12
De ja nee discussie blijft, als mensen niet precies weten wat de risico's zijn. Zowel voor materiaal als eigen "leven". Dan zal eigen verantwoordelijkheid ook meer invloed hebben. Alleen regels komt niet binnen.
Wouter Koel
31 mrt 2022 18:07
Prima manier van werken . Testen , feedback en implementeren.
En nog steeds gezond verstand gebruiken. Stoplicht is een mooie aanvulling op de meteo
Bernard Wortelboer
01 apr 2022 20:02
Het stoplicht maakt iedere 20 minuten gebruik van de meteo gegevens van buienradar (die altijd al op deze website werden getoond) én onze vaarverbod regels zoals beschreven in het Rijnlandboek. Het stoplicht is dus niets anders dan een andere visuele presentatie puur ter verhoging van het veiligheidsbesef. Mijn eigen ervaring op het vlot is dat dat werkt. Het werkt ook (veel) beter dan het vaarverbod bordje in de sociëteit, die heb ik nog nooit zien hangen. En ja, het blijven metingen. Je eigen waarneming is en blijft als stuur/schipper maatgevend bij de interpretatie van onze regels. Het nu versoepelen van de vaarverbod regels is m.i. een andere discussie die een andere pilot vergt plus méér onderbouwing richting de leden.
Guillaume van Blankenstein
01 apr 2022 09:12
De ja nee discussie blijft, als mensen niet precies weten wat de risico's zijn. Zowel voor materiaal als eigen "leven". Dan zal eigen verantwoordelijkheid ook meer invloed hebben. Alleen regels komt niet binnen.
Wouter Koel
31 mrt 2022 18:07
Prima manier van werken . Testen , feedback en implementeren. En nog steeds gezond verstand gebruiken. Stoplicht is een mooie aanvulling op de meteo