?   
 
 

ROEIVERENIGING RIJNLAND

 
 

ROEIVERENIGING
RIJNLAND

 

 
 
 
 

Laatste reacties

 
Lanny Tan 07 feb 2023
Het was een geanimeerde bijeenkomst onder de bezielende leiding van Pien en andere hulptroepen en niet op de laatste plaats alle commissie leden die enthousiast uitlegden wat hun commissie inhield. Het was niet Maria die de geitenpen vasthield maar Peter Schoof. Verder vroeg ik mij af wat er nu met al die A4-Tjes met wensen en aanbiedingen van iedereen gebeurt. Het zou toch zonde zijn als er verder niets mee gedaan wordt

Caroline Wortelboer 07 feb 2023
Gefeliciteerd Kai en Gijs. Toppers! En wat een goed idee om op deze manier meer aandacht te vragen voor het marathonroeien Job! Fijn dat de marathons in onze activiteitenlijst staan.

Winfred Haase 05 feb 2023
zeker complimenten voor het bestuur voor dit initiatief en voor de opmerkelijke reportage.

Lia Brouwer 05 feb 2023
Leuk verhaal Joost.

Robert Stroethoff 05 feb 2023
Ziet er elegant uit (op de foto's). 'Kost dat nou?' Hout is mooi, zal natuurlijk wel meer onderhoud vragen. Flinke onderneming.

Bernard Wortelboer 05 feb 2023
Als je niet op deelnemerslijst staat ben je niet ingeschreven. Je kunt gewoon opnieuw inschrijven.

Betsy Noordman 04 feb 2023
Ik heb me zojuist ingeschreven, alleen had ik nog niet afgerond. Nu weet ik niet hoe ik dit alsnog kan doen kan iemand mij helpen?

Bernard Wortelboer 02 feb 2023
Als je een nieuwe advertentie maakt in de categorie 'Roeiploeg' verschijnen er extra velden die je kan invullen: Dit zijn: Ploeg samenstelling (keuze uit -, Mixed, Dames, Heren), Ambitie (Recreatief, Conditioneel, Wedstrijd, Marathon, Zeeroeien, Aangepast roeien), Roeivariant (Scullen, Boord, Scullen & Boord), Roeidagen en Boottypen.

Margo Loeb 02 feb 2023
Heel goed initiatief, vooral als je de nieuwe leden avond helaas niet kan bijwonen… Een verbeterpuntje: bij de proef advertenties staan wel leeftijden vermeld, maar of het een (potentiele) mixed ploeg betreft, kun je alleen in het ploegenoverzicht terugvinden. Margo Loeb

Guillaume van Blankenstein 01 feb 2023
Ik verheug me om met haar aan de slag te gaan en in te roeien t.z.t. Grünau moet het wel blijven. Je kunt haar niet haar jeugd afpakken.

Saskia Ebels 01 feb 2023
Mooi verhaal, leuk project. Ik hoop eigenlijk dat ze haar huidige naam Grünau mag houden. Ik vind het een mooie naam en het geeft haar geschiedenis en afkomst mooi weer.

Joost Paijmans 01 feb 2023
Leuk verhaal. Ik proef de invloed van Nescio.

Johan IJff 30 jan 2023
Leuk avontuur en project. Bedankt voor het ophalen van deze mooie houten C4! Hopelijk een waardige vervanger van de Knip met nog vele mooie roeikilometers in het verschiet. Veel plezier en succes met deze oude elegante dame voorzien van een nieuw lakjasje.

ErikSerge Blaauw 19 jan 2023
Zo te zien is op de foto is het dus 5001 M :)

Eugenie van Miltenburg 13 jan 2023
Dank voor de presentatie en het verslag.Heel fijn om zo toch een samenvatting van de nuttige informatie te krijgen ondanks afwezigheid.

Winfred Haase 13 jan 2023
Goed dat Rutger zo uitvoerig verslag doet van het verhaal van Ad. Zo kan de kennis over wedstrijdtraining vooral bij 'de late roepingen' worden verbeterd. Eén kritische opmerking: jammer dat Ad zo stellig aangeeft, dat volgens hem 4 keer trainen in de week het minimum is om verantwoord aan de Head en/of Heineken mee te doen. Dat is nogal ontmoedigend voor veel roeiers en roeisters die het roeien moeten combineren met werk en zorg voor het gezin. Gemiddeld genomen heb ik in de 50 jaar dat ik aan veteranenwedstrijden mee doe, die norm niet gehaald en toch best wat aardige resultaten behaald. Meestal kwam het in de wintermaanden neer op 1 keer roeien, 1 keer indoor en 1 keer (in donker )hardlopen. De roeimachine is van latere jaren. Ik merk dat ik pas als pensionado makkelijk aan 4 trainingen in de week toe kan komen. Met andere woorden: als je graag wedstrijden roeit, laat je niet weerhouden aan veteranenwedstrijden mee te doen als je weinig gelegenheid hebt om veel te trainen. Mijn advies is dan wel: hou er regelmaat in; pieken zijn risicovol, dalen zonde van de opgelopen achterstand. Winfred Haase

Ernst Ford 13 jan 2023
Goed verhaal. Inderdaad voor het koppie lastig om aeroob trainen en bijna niets doen, zijn waarde te geven voor het lijf. Het is ook een strijd tussen “kop” en “ lijf”. Ernst Ford

Marijke Mooijman 15 dec 2022
Idd sterke/gedisciplineeerde maar ook gezellige vrouw! Veel van haar geleerd met mooie Herinneringen!

Hans Marten Hazelbag 12 dec 2022
Een icoon van onze vereniging. Dank voor je mooie in memoriam Hans!

Lisette Elsinga 09 dec 2022
Fijn om te kunnen lezen Rutger. Leuk en zinvol stuk!

 
Lanny Tan 07 feb 2023
Het was een geanimeerde bijeenkomst onder de bezielende leiding van Pien en andere hulptroepen en niet op de laatste plaats alle commissie leden die enthousiast uitlegden wat hun commissie inhield. Het was niet Maria die de geitenpen vasthield maar Peter Schoof. Verder vroeg ik mij af wat er nu met al die A4-Tjes met wensen en aanbiedingen van iedereen gebeurt. Het zou toch zonde zijn als er verder niets mee gedaan wordt

Caroline Wortelboer 07 feb 2023
Gefeliciteerd Kai en Gijs. Toppers! En wat een goed idee om op deze manier meer aandacht te vragen voor het marathonroeien Job! Fijn dat de marathons in onze activiteitenlijst staan.

Winfred Haase 05 feb 2023
zeker complimenten voor het bestuur voor dit initiatief en voor de opmerkelijke reportage.

Lia Brouwer 05 feb 2023
Leuk verhaal Joost.

Robert Stroethoff 05 feb 2023
Ziet er elegant uit (op de foto's). 'Kost dat nou?' Hout is mooi, zal natuurlijk wel meer onderhoud vragen. Flinke onderneming.

Bernard Wortelboer 05 feb 2023
Als je niet op deelnemerslijst staat ben je niet ingeschreven. Je kunt gewoon opnieuw inschrijven.

Betsy Noordman 04 feb 2023
Ik heb me zojuist ingeschreven, alleen had ik nog niet afgerond. Nu weet ik niet hoe ik dit alsnog kan doen kan iemand mij helpen?

Bernard Wortelboer 02 feb 2023
Als je een nieuwe advertentie maakt in de categorie 'Roeiploeg' verschijnen er extra velden die je kan invullen: Dit zijn: Ploeg samenstelling (keuze uit -, Mixed, Dames, Heren), Ambitie (Recreatief, Conditioneel, Wedstrijd, Marathon, Zeeroeien, Aangepast roeien), Roeivariant (Scullen, Boord, Scullen & Boord), Roeidagen en Boottypen.

Margo Loeb 02 feb 2023
Heel goed initiatief, vooral als je de nieuwe leden avond helaas niet kan bijwonen… Een verbeterpuntje: bij de proef advertenties staan wel leeftijden vermeld, maar of het een (potentiele) mixed ploeg betreft, kun je alleen in het ploegenoverzicht terugvinden. Margo Loeb

Guillaume van Blankenstein 01 feb 2023
Ik verheug me om met haar aan de slag te gaan en in te roeien t.z.t. Grünau moet het wel blijven. Je kunt haar niet haar jeugd afpakken.

Saskia Ebels 01 feb 2023
Mooi verhaal, leuk project. Ik hoop eigenlijk dat ze haar huidige naam Grünau mag houden. Ik vind het een mooie naam en het geeft haar geschiedenis en afkomst mooi weer.

Joost Paijmans 01 feb 2023
Leuk verhaal. Ik proef de invloed van Nescio.

Johan IJff 30 jan 2023
Leuk avontuur en project. Bedankt voor het ophalen van deze mooie houten C4! Hopelijk een waardige vervanger van de Knip met nog vele mooie roeikilometers in het verschiet. Veel plezier en succes met deze oude elegante dame voorzien van een nieuw lakjasje.

ErikSerge Blaauw 19 jan 2023
Zo te zien is op de foto is het dus 5001 M :)

Eugenie van Miltenburg 13 jan 2023
Dank voor de presentatie en het verslag.Heel fijn om zo toch een samenvatting van de nuttige informatie te krijgen ondanks afwezigheid.

Winfred Haase 13 jan 2023
Goed dat Rutger zo uitvoerig verslag doet van het verhaal van Ad. Zo kan de kennis over wedstrijdtraining vooral bij 'de late roepingen' worden verbeterd. Eén kritische opmerking: jammer dat Ad zo stellig aangeeft, dat volgens hem 4 keer trainen in de week het minimum is om verantwoord aan de Head en/of Heineken mee te doen. Dat is nogal ontmoedigend voor veel roeiers en roeisters die het roeien moeten combineren met werk en zorg voor het gezin. Gemiddeld genomen heb ik in de 50 jaar dat ik aan veteranenwedstrijden mee doe, die norm niet gehaald en toch best wat aardige resultaten behaald. Meestal kwam het in de wintermaanden neer op 1 keer roeien, 1 keer indoor en 1 keer (in donker )hardlopen. De roeimachine is van latere jaren. Ik merk dat ik pas als pensionado makkelijk aan 4 trainingen in de week toe kan komen. Met andere woorden: als je graag wedstrijden roeit, laat je niet weerhouden aan veteranenwedstrijden mee te doen als je weinig gelegenheid hebt om veel te trainen. Mijn advies is dan wel: hou er regelmaat in; pieken zijn risicovol, dalen zonde van de opgelopen achterstand. Winfred Haase

Ernst Ford 13 jan 2023
Goed verhaal. Inderdaad voor het koppie lastig om aeroob trainen en bijna niets doen, zijn waarde te geven voor het lijf. Het is ook een strijd tussen “kop” en “ lijf”. Ernst Ford

Marijke Mooijman 15 dec 2022
Idd sterke/gedisciplineeerde maar ook gezellige vrouw! Veel van haar geleerd met mooie Herinneringen!

Hans Marten Hazelbag 12 dec 2022
Een icoon van onze vereniging. Dank voor je mooie in memoriam Hans!

Lisette Elsinga 09 dec 2022
Fijn om te kunnen lezen Rutger. Leuk en zinvol stuk!

 
 
 
rvr-logo-geel-500

Contact

Recreatiegebied Vlietland
Oostvlietweg 63
2266 GN  LEIDSCHENDAM
071-5610314
siraterces.[antispam].@rvrijnland.nl

 

Nieuwsbrief

Meld je hier aan voor de tweewekelijkse nieuwsbrief. Afmelden kan via de link in de nieuwsbrief. 

 
 
 
 

© 2023 RV Rijnland

 
 

Laatst bijgewerkt op 16 juli 2022